Tools en ideeën om de verkoop te stimuleren

Kwaliteitsproducten ontwerpen en vervaardigen is goed. Deze promoten en begeleiden tot bij de verkoop is nog beter. Simpson Strong-Tie besteedt evenveel zorg aan zijn marketingacties als aan zijn industriële activiteiten.

Field marketing...

  • Merch FR2

Simpson Strong-Tie wordt niet alleen door de professionals als terreindeskundige erkend maar staat ook als dusdanig aangeschreven bij de representatieve instanties van zijn activiteit (bouw en houtbouw) evenals bij de gespecialiseerde media. Mede door haar aanwezigheid op alle professionele beurzen en niet te missen afspraken van het vakgebied draagt de onderneming tevens bij aan de versterking van een zeer geavanceerde marketingexpertise in haar markten.

De marketingdienst werkt aan de ontwikkeling van tools om het beslissingsproces te vereenvoudigen. Door de aantrekkelijkheid van het aanbod te verhogen zijn de producten gemakkelijker te identificeren en op de juiste oplossing te richten. Simpson Strong-Tie beschikt tevens over een merchandising-team dat de verdelers helpt de producten in de rekken te presenteren.

... op één lijn met de eisen van de distributie

Van verpakkingen die ontworpen zijn zowel voor het vervoeren als voor het rechtstreeks in de rekken leggen, over didactisch POS-materiaal om de consument te begeleiden bij zijn keuzes, stelt Simpson Strong-Tie alles in het werk om de verkoop en distributie van zijn producten te vergemakkelijken, tot het begeleiden vanaf 2014, van de online verkoop via websites van partners.

Simpson Strong-Tie laat niets onbenut om zijn producten op een eenvoudigere manier in de rekken te krijgen. Van de fabriek tot in de winkel blijven de producten in hetzelfde karton zitten. Door deze doordachte verpakking kunnen de stocks snel worden geïdentificeerd en gemakkelijk worden opgeslagen in het magazijn.

Technische documentatie, productfiches en keuzegidsen waarin productassortimenten en toepassingsmogelijkheden worden uitgelegd, zijn ter beschikking.